BRANSCHNYHET: Specsavers gör stor signage-satsning i Norge

BRANSCHNYHET: Specsavers gör stor signage-satsning i Norge

Zeta Display-ägda Pronto Tv tecknar tungt avtal med optikerföretaget. 

ProntoZD_logo_340X156.png

Pronto Tv har tecknat avtal om en stor leverans av digitala skyltar till Specsavers, rapporterar Dagens Media och Dagens Industri. Optikföretaget rustar nämligen upp på den norska marknaden och uppgraderar sin skyltning för sina 78 butiker i landet. Avtalet, som är på fem år, uppskattas av Pronto Tv till ett värde av 15 miljoner svenska kronor. 

– Att kunna visa innehåll på några sekunder för våra kunder via digital signage är ett viktigt steg framåt för vår verksamhet. Att investera i denna teknik gör det möjligt för våra affärspartners att kommunicera Specsavers starka erbjudanden och kvalitetsprodukter, kommenterar Henning Erikson, som är Specsavers Norgechef.

BRANSCHNYHET: Mediatec stärker sin närvaro i Danmark

BRANSCHNYHET: Mediatec stärker sin närvaro i Danmark

PRODUKTNYHET: Tamron breddar sortimentet med 17-35mm f/2,8-4 Di OSD

PRODUKTNYHET: Tamron breddar sortimentet med 17-35mm f/2,8-4 Di OSD