VR-headset för den kommersiella marknaden

VR-headset för den kommersiella marknaden

Pico Interactive, som är ledande inom tillverkning av VR-headset, har tagit fram två nya modeller, Neo 2 och Neo 2 Eye. Tillsammans med avancerad eyetracking-teknik från Tobii blir Neo 2 Eye dessutom ett kraftfullt allt-i-ett-headset för den professionella företagsmarknaden. Med eyetracking-tekniken ges ett gränssnitt som är mer intuitivt och har bättre grafikprestanda.

– Dessutom möjliggör eyetracking användarinsikter som tillför betydande värde inom olika användningsområden, säger Henry Zhou, vd för Pico Interactive. Bland annat för olika typer av utbildningsapplikationer.

 

Eyetrackning-tekniken från Tobii ger förutom bättre grafik även förlängd batteritid, insikter som ger bättre beslutsfattande, samt en upplevelse som blir mer immersiv, det vill säga mer ”omslutande”. Headseten passar även personer med glasögon och linser. 

 

Pris: 699 dollar för Neo 2 och 899 dollar för Neo 2 Eye

 

Tillverkare: Pico Interactive, www.pico-interactive.com

Liten och behändig videokamera med stora funktioner

Liten och behändig videokamera med stora funktioner

Genelec lanserar ny Smart IP-högtalare på ISE

Genelec lanserar ny Smart IP-högtalare på ISE